Ik gadu īsi pirms starta, kad pārgājiena dalībnieki ir gatavi uzsākt leģendāro 136km garo ceļu uz mērķi, starta tornī kāpj organizatoru komandas pārstāvji, kuri 10-15 minūšu laikā cenšas sniegt koncentrētu, praktisku un aktuālu informāciju par to, kas sagaidāms ceļā.
Jāatzīst, ka vienmēr instruktāža ievelkas un visi svarīgie temati, laika un uztraukuma spiesti, sakrīt vienā grūti uztveramā putrā, kas pilna ar noderīgiem padomiem, kurus daudz vērtīgāk būtu bijis pasniegt jau labu laiku pirms kāpiena Kolkasraga smailē.
Lai labotu šo nepilnību un palīdzētu Tev labāk sagatavoties BK Kolka ← Dubulti [136km 55h] 2024, laika posmā no jūnija līdz septembrim publicēsim rakstu sēriju "Lielā instruktāža: Ceļā uz virsotni", kurā sniegsim atbildes uz jautājumiem, kas nodarbina ikvienu, kurš plāno mest sev šo un arī citus ar garām distancēm saistītus izaicinājumus.
Publicētās epizodes:
Ir jāiet!
Baltais Kalns - sajūtu inženieri
#BaltaisKalns #KolkaDubulti #IrJāiet #LielāInstruktāža
Nav obligāti jāiet.
Mūs atrod tie, kurus urda neizskaidrojams nemiers doties ceļā un kas alkst sevi pārbaudīt un iztukšot no visa, kas uzkrājies.
Kolka-Dubulti ir uzdevums, kuru ir jāgrib veikt un kuru veiksmīgi spēj paveikt tie, kas pienācīgi gatavojušies.
Tas Tev nebūs pus’ dienas plezīrs pie jūras ar kanapē maizītēm un uzmācīgu jampadraci. BK Kolka ← Dubulti [136km 55h] 2024 pārgājiens ir pamatīgs trīs dienu piedzīvojums, kas pārbauda, uz ko patiesi esi spējīgs.
Tā ir cīkstēšanās pašam ar sevi, kuras laikā nemitīgi jāpieņem pareizie lēmumi, lai turpinātu kustību uz priekšu. Tā ir kā miniatūra dzīve, kas iespiesta 3 saullēktos un 2 rietos. Un nekad visi nenonāk līdz galapunktam. Vidēji pārgājienu 55 stundu kontrollaikā veiksmīgi pievar 62-65% no visiem, kas uzsākuši ceļu.
Pārsteidzošs izņēmums bija 2023. gads, kad, pasākumam mainot ierasto norises laiku no maija uz septembrī, kā arī iešanas virzienu, pārgājiena finišu veiksmīgi sasniedza 71%.
Kas notiek ar tiem, kas izstājas? Ja īsi jāsaka, tad iekāpj mašīnā vai autobusā un aizbrauc mājās pamatīgi nolocīti. Kritiens nav viegls, bet esam novērojuši, ka daļa no tiem, kas pirmajā mēģinājumā nav spējuši izpildīt uzdevumu, atgriežas, lai nokārtotu rēķinus ar sevi.
Bet kāpēc iet barā, ja var iet viens?
Labs jautājums, uz kuru grūti atbildēt bez klišejiskiem savārstījumiem.
Gājiena laikā dalībnieki tikai īsu brīdi (startā) ir vienā monolītā masā. Pirmajos 8-12km cilvēku jūra izšķīst vientuļos gājējos un mazās grupiņās, kuras līdz pat distances beigām vairs nekad nesatiekas.
Lielāko daļu laika dalībnieks ir viens ar sevi, bet ir tā mierinošā sajūta, ka tomēr nē, jo tepat sūnās, jūras krastā vai piejūras ciemata pieturā ir vēl tāds pats smilšu alpīnists kā Tu, kas palīdzēs sasniegt virsotni, ja tiks lūgts pēc palīdzības.
BK Kolka ← Dubulti [136km 55h] 2024 pārgājiens ir iešanas svētki, kuros satiekas un cauri grūtībām iziet cilvēki, kuri pēcāk nereti kļūst arī par draugiem. Tā ir lieliska iespēja iepazīties ar sevi un citiem.
Esi Tu un tā mierinošā doma, ka šajā naktī te ārā ir daudzi tādi kā tu, kas cenšas izlauzties līdz virsotnei un kuri cīnās ar tām pašām grūtībām.
Esi Tu un šķietami nebeidzamais ceļš līdz Kolkasraga virsotnei.
Esi Tu un lēnām degošais 55 stundu kontrollaiks, kas dzen izmisumā.
Esi Tu un Latvijas krāšņā daba, kas neizskaidrojami uzlādē.
Esi Tu un pāris drošības salas ceļā (organizatoru labiekārtotās atpūtas nometnes), kuras gaidi ar nepacietību un ieraugot izjūti pamatīgu atvieglojumu kā oāzi tuksnesī.
Esi Tu un skaidrs mērķis, kas ir reta parādība mūsdienu pasaulē.
Kad tavs “Kāpēc iet?” būs skaidrs, tad “Kā noiet 136km?” būs vieglākā daļa, ar kuru mēs Tev palīdzēsim. Novēlām Tev atrast savu “Kāpēc?”.
Lai kaut kur dzīvē nonāktu, ir jākustas.
Ir jāiet!
Ja esi ticis galā ar savu “Kāpēc iet?”, tad laiks ķerties pie “Kā noiet 136km?” Un nē! Tev nav pirms tam jānoiet 100 vai 136km, lai justos gatavs lielajam kāpienam, bet visu pēc kārtas.
Šī epizode iedalāma 3 blokos: fiziskā, praktiskā un morālā gatavošanās. Iekārtojies ērtāk un maucam.
Centies ikdienā pēc iespējas vairāk pārvietoties ar kājām, piemēram, dodies reizi nedēļā uz darbu ar kājām. Respektīvi, kusties! Staigā, skrien, vingro, peldi, brauc ar velo vai pastiprināti rosies pa dārzu. Jācenšas ķermeni iekustināt un turēt tonusā, lai pārgājiena dienā tas neniķojas un nesanāk sastapties ar negaidītu pretestību jau pirmajos kilometros Jūrmalas līdzenumos.
Ieteikumi, ko darīt, ja grūti saņemties kaut ko darīt:
Plāns distancei. Ko nozīmē plāns distancei? Ir labi, ja ir sagatavots maršruta laika plāns. Tas palīdz saprast, kā kusties lielajā bildē, iedrošina, neļauj zaudēt modrību, kā arī palīdz pieņemt pareizākus lēmumus izšķirošos brīžos. Respektīvi, cikos plāno ienākt 1. nometnē un iziet no tās? Vai mēģināsi bez gulēšanas tikt līdz 2. nometnei? Kas ir vēlākais laiks, kurā gribētu sasniegt 3. nometni? Kāds būs tavs iešanas ritms? Iesi 45-60min un tad veiksi 10-15min atpūtas ar apavu novilkšanu? Kuras upes forsēsi ar plikām kājām, bet kuras labāk mēģināsi šķērsot apejot vai pa kādu improvizētu tiltu?
Provizoriskie atpūtas nometņu darba laiki:
Inventāra testēšana. Vai tavas bikšu stakles tev nedara pāri? Vai apavi nav tulznu rūpnīca un soma nesver visus kilogramus? Kur ir tavas pārgājiena nūjas? Vai teiposies? Klau, ar to un daudz ko citu tev jātiek skaidrībā, pirms dodies ceļā, un neatliec to, lūdzu, uz pēdējo brīdi.
Lasi, pēti, jautā. Jo vairāk iegrimsi visā, jo vairāk būsi iekšā un gatavs uzdevumam. Re, iesākumam sviežam Tev ar saiti uz Biežāk uzdoto jautājumu sadaļu, kurā atradīsi daudz vērtīga. Noteikti ieskaties arī Youtube dzīlēs un iztaujā tos, kas reiz šo uzdevumu jau paveikuši.
Nemelosim. Kolka ← Dubulti pārgājiens ir tāds nezvērs, kuram nevar līdz galam sagatavoties un kurš nebeigs pārsteigt ar savu raksturu un negaidītajiem sitieniem. Ar spēku iesākt un pacietību pabeigt. Un pacietību, lai atkautos no dvīņu brāļiem Vienmuļā un Garlaicīgā, tev vajadzēs vilciena vagoniem. Saliec dziesmu/podkastu listi, ko klausīties, sagatavo sarakstu ar čomiem, ar kuriem beidzot laiks pa trubu pārrunāt to, kas sakrājies, vai pats labākais variants – atrodi ceļā kompanjonu, ar kuru kopā kāpt augstāk retinātā jūras gaisā. Neesi drošs par sevi? Apņemies noiet pusi, jūties labi – ej līdz galam.
Skaidrs, ka tas sāpēs (dažam tik maziņš čiks un viss, citam kā pie zobārsta bez šprices), iespējams, prasīs kādu asaru vai nags taps par rudens lapu, taču tiem, kas izlauzīsies cauri otrās nakts tumsai, gaiša horizonta pamale un Kolkasraga bākas guns tur zemes galā atnesīs tik ilgi kāroto uzvaras garšu, kas patiesi labi garšo, kad nopelnīta godam.
Gatavojies, kusties, vecīt/babenīt, kal plānus, asini nūjas, sver somu un esi gatavs tapt par vienu no smilšu alpīnistiem, kas pošas ceļā uz 136km augsto Kolkasraga smaili.
Kad ieguldītais darbs būs smailes svarā, uzdevums tiks izpildīts!
Ir jāiet!
Mūsu pārsteigums bija liels, uzzinot, ka viena no lielajām lietām, kas attur Tevi no dalības pārgājienā, ir tā pirmā doma, kas iešaujas Tavā galvā, izdzirdot jauno-normālo pārgājiena virzienu no Dubultiem uz Kolkasragu.
Pa, pa, pa! Sāksim ar to, ka nesaki “Hop!”, pirms neesi sasniedzis 136.km atzīmi. Visi tiks mājās. Un neviens nav palicis dzīvot uz Latvijas jumta, bet par visu pēc kārtas.
2023. gadā no 511 dalībniekiem, kas uzsāka ceļu no Dubultiem uz Kolkasragu, 365 (71%) veiksmīgi pievārēja distanci, bet 146 jeb 29% dalībnieku ceļš mājup sākās no Ragaciema (3%), Engures (10%), Mērsraga (13%) vai Rojas (3%).
No Kolkasraga, pārgājiena beigu punkta, atpakaļ uz Rīgu varēs nokļūt vairākos veidos:
Tas, ko mēs gribam pateikt, ir, ka vieta visiem atradīsies un paliks vēl pāri.
Ceļš lejup no virsotnes ir daļa no pasākuma. Kā to iepakot? Tā ir iespēja lēnām un mierīgi atgriezties atpakaļ uz zemes, atskatoties caur iluminatora lodziņu uz paša paveikto varoņdarbu un tiem, kas vēl izmisīgi raušas augšup, pārcilāt domās piedzīvoto, ko retais sapratīs, un atvadīties no ceļa, kas iets. Izbaudi, jo tepat aiz stūra atkal pelēkā ikdiena Tevi sagrābs par ķīlnieku.
Ir jāiet un jāatmet tās raizes un prāta triki!
Sāksim ar to, ka par nakšņošanu pārgājiena laikā katram dalībniekam jāparūpējās pašam. Liec aiz auss, ka miegs ir vienīgais mirklis, kad tavs organisms var atjaunoties un uzlādēt baterijas nākamajam cēlienam.
Bet! Esi uzmanīgs, jo miegs reizēm ir viltīgs. Ir cilvēki, kuri paguļ 15-20 minūšu spēka miku un jūtas kā no jauna piedzimuši, un tad ir tie, kas parubās 3-4 stundas, pieceļas un saprot, ka ir ziepes, jo sāpes, diskomforts un garastāvoklis rāda uz pussešiem vēl vairāk nekā pirms iekrišanas miega valstībā. Vienīgais veids, kā noskaidrot, kurš tips esi tu, ir mesties iekšā nezināmajā un pārbaudīt sevi.
Kopš pārgājiena pirmsākumiem 2014. gadā esam novērojuši četras populārākās nakšņošanas stratēģijas:
Dalībnieks, kurš izvēlās 136 kilometru garo distanci veikt bez gulēšanas un būtiskām pauzēm. Atpūtas nometnēs pavada nepieklājīgi īsu laiku, īsti pat nenobaudot to, kas oāzē pieejams. EKSPRESIS ir maksimāli motivēts ātri un bez žēlastības sasniegt mērķi par jebkādu cenu. Stratēģiju piekopj apmēram 1/10 no visiem dalībniekiem, no kuriem mazāk kā 1/10 spēj to uzņemt līdz galam, jo miega smaguma nospiesti kļūst par KLAIDOŅIEM.
Dalībnieks, kurš vadās pēc pašsajūtas. Atguļas pagulēt tad, kad jūtas saguris vai galīgi sit ārā korķus un sāk redzēt ķiņķēziņus. Cilvēks bez pastāvīgas dzīvesvietas, kurš izvēlas gulēt uz autobusu pieturu spartiskajām koka lāvām, sūnu pēļos, atstutējies kā zirgs pret kādu ērtu priedi vai visbiežāk nometņu teritorijās, kur rokas stiepiena attālumā ir dažādi labumi (uzkodas, ūdens, tualete, mediķi, fizioterapeiti, iespēja uzlādēt elektroierīces). Gulēšanai visbiežāk KLAIDONIS izmanto matracīti un guļammaisu. Advancētākie pat šūpuļtīklu. Retāk nes līdzi tentu, ar kuru veido pajumti. KLAIDOŅU grupu pārstāv apmēram 7/10 no visiem dalībniekiem jeb kvorums.
Pēc būtības tas pats KLAIDONIS. Atšķirība – nes līdzi kā gliemezis savu namiņu - telti - vai nodod un saņem to no Mantu transporta personāla katrā nometnē. TELTNIEKS krietni ieliek KLAIDOŅIEM brīdī, kad debesis izlemj raudāt. TELTNIEKU grupu pārstāv apmēram 1/10 no visiem dalībniekiem. Atgādinām, ka Latvijas piekrastē ir stingri noteikts, kur drīkst un kur nedrīkst celt teltis. Visas pārgājiena atpūtas nometnes būs piemērotas, lai tajās nakts pārlaišanai celtu telti.
Dalībnieks, kurš apmeklē nometnes, bet, iestājoties tumsai distancē, izvēlas palikt kā kungs/kundze pie radiem, draugiem, viesu namos vai mums nezināmās vietās, kur pieejamas papildus ērtības, piemēram, jumts virs galvas, silta gultiņa, duša, brokastis utt. Komfortmīļi sastāda nedaudz mazāk kā 1/10 no visiem dalībniekiem.
Neesam pret šādu praksi, ja dalībnieks laikā apmeklē pārgājiena nometnes, kā arī neizmanto motorizētos transporta līdzekļus virzībai distancē. Nogādāšana naktsmītnē ar motorizēto transporta līdzekli no piekrastes un pēcāk atgādāšana atpakaļ tajā pašā vietā ir pieļaujama.
Ja gadījumā KOMFORTMĪLIS saprot, ka nevar pagūt laikus ierakstīties kādā nometnes darba laikā, kuru jāapamklē obligāti, bet ir drošs, ka pagūs līdz kontrollaika beigām sasniegt Kolkasraga virsotni, tad, par to paziņojot organizatoriem, var turpināt ceļu arī nepiefiksējoties atpūtas nometnē, bet tikai pie nosacījuma, ja atpūtas nometnes darba laiks jau ir noslēdzies.
Un kurš no visiem tipiem esi Tu? Un kādi ir Tavi ieteikumi par naktsmieru tiem, kas pirmo reizi dosies ceļā?
Ir jāiet, jo miegs, starp citu, ir fikcija un to var uzkrāt.
Kļūdu pie kļūdas neliksi, līdz virsotnei neuzkāpsi. Pēc savas būtības kļūda ir jauna informācija. Tas, ko mēs iesākam ar šo jauno pieredzi, jau paliek katra paša ziņā.
No citu kļūdām baigi negribas mācīties, gribas vienmēr pašam uz savas ādas tās izmēģināt, lai saprastu, ka priekšgājējiem bijusi taisnība.
Ticot brīnumam, ka kāds tomēr gribēs mācīties no citu kļūdām, esam apkopojuši, mūsuprāt, 19 klasiskākās Kolka ← Dubulti pārgājiena dalībnieku kļūdas, kas liedz tiem sasniegt pārgājiena galapunktu vai sagādā papildu grūtības un neērtības ceļā.
Zem katras kļūdas sarakstā, uzreiz dosim arī savu risinājumu.
Sasteidz pārgājiena sākumu, jo skrien visiem līdzi. Rezultātā pārslodze un kapitulācija ceļā starp 44.km un 74.km nometnēm.
Risinājums:
Neskrien līdzi citiem. Turi savu komforttempu un ievēro disciplinētu režīmu savā iešanas grafikā.
Izstājas par ātru, jo kļuva grūti.
Risinājums:
Dažreiz vajag iedot vairāk laiku ķermenim atpūtai un miegam, lai brīnumaini varētu atdzimt kā Fēnikss no smiltīm. Dotais 55 stundu kontrollaiks ir pietiekošs, lai divas reizes pagulētu pa 8 stundām.
Nepaņem līdzi austiņas, lai paceltu morāli ar savu mīļāko dziesmu, kad kļuvis grūti, garlaicīgi, vienmuļi vai apnicis klausīties biedros.
Risinājums:
Paņem līdzi austiņas. Neaizmirsti uzlādēt! Saliec labu playlisti.
Neizmanto pārgājiena nūjas, jo negrib izskatīties pēc pensionāra vai netic nūju dopinga veida iedarbībai. Pēc pirmajiem 20-30km iet mežā meklēt koka sprunguļus, lai visu tālāko ceļu tēlotu Gendalfu.
Risinājums:
Paņem līdzi pārgājiena nūjas un sāc tās lietot jau no 1.km, nevis tad, kad jau šķiet grūti. Nūjas palīdzēs ātrāk, drošāk, stabilāk virzīties uz priekšu, dos gaitai ritmu, palīdzēs asinsritei un atslogos locītavas.
Kad kapitulē (izstājas), par to nepaziņo organizatoru komandai.
Risinājums:
Kad esi nolēmis izstāties, padod par to ziņu nometnes personālam, kas atrodas reģistrācijas teltī. Ja izstājies ārpus atpūtas nometnes teritorijas, tad ziņo ar zvanu vai SMS uz info tālruni. Tas ir svarīgi. Kad katra pārgājiena nometne beidz darbu, tās personāls apzvana tos, kas nav ieradušies nometnē.
Laicīgi neapstrādā tulznas un citus ievainojumus, kuri sāk progresēt un noved pie sāpīgas izstāšanās.
Risinājums:
Rūpējies par savām tulznām, dod tām vārdus, apkop tās un neatstāj bez uzraudzības. Tas pats attiecas uz noberzumiem, jēlumiem un vecajām traumām, kas sāks nākt pa vīlēm ārā. Ja jūti, ka esi visu salaidis dēlī, tad dodies konsultēties pie mediķiem nometnēs.
Pārāk maz uzņem šķidrumu.
Risinājums:
Vienalga, cik daudz Tu dzersi, Tu nespēsi uzņemt visu to, ko būsi nokurinājis. Tāpēc dzer pa maziem malkiem nepārtraukti, un vislabāk, ja tas nav pliks ūdens, bet kāds sāļus un citus labumus atjaunojošs dzēriens. Ļoti pateicīgs instruments ērtai šķidruma uzņemšanai ir dzeršanas sistēmas. Jo vairāk dzersi, jo tālāk tiksi.
Pārāk smaga mugursoma (14kg un uz augšu), kas ātri kļūst par moku rīku, kas nokauj.
Risinājums:
Vismaz 2-3 reizes pārkrāmē mugursomu mājās un pārdomā, vai tiešām Tev vajag līdzi atmiņu kladi, lielo kastroli, divas siltās jakas un saliekamo krēslu. Jo mazāk paņemsi, jo ātrāk varēsi virzīties uz priekšu, bet ko tieši ņemt un ko atstāt?! Tas ir grūtākais jautājums.
Iet gar un pa P131 šoseju nakts laikā bez atstarojošiem elementiem, jo domā, ka tā būs ātrāk un drošāk.
Risinājums:
Lai ko Tu darītu, nekādā gadījumā neizvēlies virzīties pa šosejām nakts laikā. Tas rada lielu risku pašam un citiem satiksmes dalībniekiem.
Visā maršrutā paralēli jūrai iet meža ceļi un taciņas. Vienīgās vietas distancē, kur nepieciešams paiet kādu kilometru pa trotuāriem, ir gājieni cauri piejūras pilsētām (Engure, Mērsrags, Roja).
Iešana pa asfaltu nokauj daudz ātrāk nekā iešana pa mīkstu segumu. Asfalts = tulznu un traumu rūpnīca.
Nepaņem lādētāju un vajadzīgos vadus, lai pieslēgtu aparātus pie zupas (nometnēs būs 220V rozetes). Un atceries, ja nav reģistrēts workouts pulkstenī pārgājiena beigās, tad taču pārgājiens neskaitās.
Risinājums:
Paņem lādētāju (varbūt pat divus). Paņem vadus - telefonam, pulkstenim, austiņām.
Uzsākot virzību no pauzes vietas, nepārliecinās, ka viss paņemts. Aizmirst telefonu, pulksteni, jaku vai cepuri sūnās, uz akmens vai soliņa.
Risinājums:
Pirms pamet savu atpūtas vietu, pārliecinies divas reizes, ka viss ir paņemts.
Nepaņem siltas drēbes (siltu džemperi, jaku, ziemas cepuri, cimdus) nakts iešanai vai patīkamākai gulēšanai, jo domā, ka ārā ir silts un vispār gan jau saies.
Risinājums:
Naktis pie jūras ir daudz dzestrākas nekā varētu šķist, kā arī, slodzē apstājoties, daudz ātrāk sāk salt. Noteikti paņem līdzi ziemas cimdus, cepuri, kā arī siltu džemperi. Labi pārdomā un iztestē savu gulēšanas inventāru. Ja nav laika izbraukt zaļumos, tad pavadi nakti pagalmā vai uz balkona.
Paņem līdzi portatīvo datoru, lai nedaudz pastrādātu brīvajos brīžos.
Risinājums:
Darbu atstāj mājāsdarbā!
Neiepazīstas ar Mantu transporta darbības principiem un darba laiku, kas būtiski izjauc plānus.
Risinājums:
Iepazīties ar Mantu transporta darbības principiem BUJ sadaļā.
Neizmanto visus papildu labumus, ko sniedz pārgājiena dalībnieka statuss: Virsotnes 20% atlaide inventāra iegādei, RV PHYSIO bezmaksas vingrošanas nodarbības, Soli pa Solim bezmaksas treniņpārgājieni.
Risinājums:
Smel! Ej, ņem un dari! Tas viss ir paredzēt Tev, lai Tu labāk varētu sagatavoties ceļam.
Neapmeklē pārgājiena EXPO. Ir spiests pārgājiena startā stāvēt rindā, lai saņemtu savu dalībnieka starta paku. Nokavē startu.
Risinājums:
Apmeklē pārgājiena EXPO, kas norisināsies visas dienas garumā 30. un 31. augustā Rīgā. Detalizētāka informācija par EXPO vēl sekos. Ja gadījumā pats netiec, tad aizsūti kādu pēc savas starta paciņas vai palūdz citam dalībniekam to izņemt.
Aizmirst izčekoties no atpūtas nometnes.
Risinājums:
Vienmēr izčekojies pirms iziešanas no nometnes reģistrācijas teltī. Tas ir svarīgi, lai saprotam, kur atrodies, un attiecīgi varam pietiekoši laicīgi izsūtīt Tavas mantas, kuras esi nodevis Mantu transporta teltī uz nākošo atpūtas nometni.
Neizmanto ērtās un detalizētās mobilās aplikācijas, kurās var pārskatāmi redzēt, kur atrodies. Neziņa par atrašanos rada nemitīgu trauksmi un neziņu par to, cik tālu vēl jāiet vai kas sagaidāms priekšā.
Risinājums:
Novelc telefonā vismaz balticmaps.eu aplikācijas bezmaksas versiju un ej bez raižu.
Nepaņem pirmdienu (9. septembri) brīvu.
Risinājums:
Ja vēl vari, tad piesaki priekšniekam arī pirmdienu brīvu. Vēlāk teiksi paldies! Ja tā vairs nevar, tad gatavojies strādāt attālināti.
Te liksim punktu, jo šis saraksts ir neizsmeļama aka, bet domu, cerams, saprati! Ja kādu svarīgu punktu piemirsām, tad dalies ar to komentāros. Dalīta kļūda ir puskļūda.
Ir jāiet, jo Tu esi tā kļūda aprēķinā, tas izredzētais smilšu alpīnists, kuram lemts nonākt virsotnē!